Ontzorgen bij CHP

"Stel nou dat de server was gecrasht, dan waren wij drie dagen bezig om weer online te zijn, lopen aanklooien. Ontzorgen. Dat is wat wij willen. Beter voorkomen dan genezen.”


CHP, opgericht in 1997 te Beveren (BE), is een toonaangevend innovatief engineering- en productiebedrijf met de focus op de beverage industrie. Zij ontwerpen, produceren, installeren en onderhouden smeersystemen, van kleinschalige installaties tot grote turnkey projecten.

 

CHP heeft MicroDry® ontwikkeld en gepatenteerd. Dit is een duurzame, geavanceerde, op maat gemaakte droge smeringstechnologie voor transportbanden. 

 

In een gesprek met technisch manager Pascal Stuyck, blikken we terug op onze samenwerking die in 2020 is gestart. De groeispurt van CHP had een professionele IT-partner nodig. Deze rol vervullen wij nog steeds met veel plezier!

 

“In 2010 toen wij nog met 4-5 mensen op kantoor zaten werd een Apple Mac mini server en een aantal iMacs in gebruik genomen. Dit draaide naar tevredenheid ik heb altijd zelf het onderhoud gedaan. Het totale Apple-pakket incl. iMacs was goedkoper dan alleen de Microsoft Small Business Server.”

 

Tien jaar later en een team van 30 FTE was voor Pascal het beheren onmogelijk geworden en zijn ze op zoek gegaan naar een professionele IT-partner die dit kon overnemen. 

 

“Het totale Apple-pakket incl. iMacs was goedkoper dan alleen de Microsoft Small Business Server.”

 

CHP gebruikt sinds 2011 met veel plezier het Filemaker beheersysteem ‘ecOrganizer’ voor relatie, agenda en projectbeheer. Via de ontwikkelaar van dit systeem is CHP bij ICTeam terecht gekomen. Na meerdere gesprekken en een goede inventarisatie zijn wij van gestart gegaan en hebben de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

 

☑︎ Volledige vernieuwing van netwerkapparatuur in nieuwe serverkast

☑︎ Levering van professioneel Wi-Fi netwerk van Ubiquiti

☑︎ Configuratie en levering van Jamf, dé MDM Mac-beheer oplossing in de cloud

☑︎ Levering van Synology Rackstation met 4 x 4 TB

☑︎ Data overzetten van oude server naar nieuwe server

☑︎ Dagelijkse back-ups naar onze servers in Sint-Oedenrode en Eindhoven

 

Dit alles is gedaan met een minimale downtime zodat iedereen - zonder dat ze het doorhadden - kon doorwerken. Met maandelijks een bezoek aan de vestiging in Beveren en remote support via de Helpdesk heeft CHP de beste totaaloplossing voor hun Apple-apparatuur.

 

 

“Ontzorgen. Dat is wat wij willen. Beter voorkomen dan genezen.”

 

Tot dusver heeft de samenwerking veel rust en overzicht opgeleverd. “Stel nou dat de server was gecrasht, dan waren wij drie dagen bezig om weer online te zijn, lopen aanklooien. Ontzorgen. Dat is wat wij willen. Beter voorkomen dan genezen.”

 

Wilt u vrijblijvend een gesprek om de groeimogelijkheden op IT-gebied voor uw bedrijf te bespreken? Stuur een e-mail naar info@icteam.nl of bel ons op 0413 - 47 90 43



Stel uw vraag aan ICTeam


Naam:
Bedrijfsnaam:
Telefoonnummer:
E-mailadres:
Serienummer:
Probleem/vraag: